Problemer med Z-wave1 min read

Jeg er stødt på spørgsmålet flere gange – en bruger har tilføjet et Z-wave-device til SmartThings, slettet det igen, og kan nu ikke tilføje det på ny.

Grunden til devicet ikke kan tilføjes, efter at være blevet tilføjet og fjernet er, at devicet ikke er ekskluderet.

Ekskludering af Z-wave devices

Når Z-wave-devices forbindes, gemmes forbindelsen i begge devices. Det betyder, at forbindelsen også skal brydes i begge devices, hvis de to devices ikke længere skal være forbundet.

Når man fjerner devicet i SmartThings, fjernes informationen om forbindelsen i SmartThings, men devicet tror det stadig er forbundet til SmartThings, og derfor kan det ikke forbindes til andre hubs, eller til SmartThings igen.

Løsningen er at køre en generel ekskludering af devices. Det kan gøres sådan i SmartThings Classic-app’en.

Når den generelle ekskludering kører, skal man i devicet køre ekskluderingsprocessen. Hvordan det foregår i praksis, afhænger af devicet, men informationen kan typisk findes i manualen for det specifikke device.

Når ekskluderingen er kørt, bør SmartThings melde, at et device er ekskluderet, og så er det klar til at blive tilføjet på ny.

Gør som 227 andre - tilmeld dig nyhedsbrevet.
Så får du automatisk besked, når der er nye indlæg.

Leave a Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *